ببینید | بازیگران فیلم مشهور «ایتی» ۴۰ سال پس از اکران
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۹۰۰۸
به گزارش همشهری آنلاین، فیلم ایتی یکی از تاثیرگذارترین فیلمها و همچنین سرآغازی برای دگرگونی سینما در نظر گرفته میشود.
این فیلم یکی از اولین فیلمها با حضور آدم فضایی بود همچنین بسیاری داستان این فیلم را کمککننده به بچهها برای حل مشکلات و تضادهایشان و در عین حال یک فیلم جذاب و احساسی برای تمام سنین میدانند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فیلم ایتی با بازی هنری توماس و درو بریمور که در سال ۱۹۸۲ اکران شد، یکی از بهترین فیلمهای استیون اسپیلبرگ است که با استقبال خوبی هم از سوی تماشاگران و هم منتقدین روبهرو شد و از نظر فروش، پرفروشترین فیلم اسپیلبرگ با فروشی معادل ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و یکی از ۱۰ فیلم پرفروش جهان با محاسبه نرخ تورم است. این فیلم پرفروشترین فیلم سال شد و رکورد «جنگ ستارگان» را شکست و تا چند سال و قبل از فیلم «پارک ژوراسیک ۱» پرفروشترین فیلم جهان بود.
داستان فیلم درباره موجودات بیگانه است که با سفینه خود روی زمین آمدهاند و در جنگل مشغول تحقیقات در مورد حیات و پوشش گیاهی سطح زمین هستند. غافل از اینکه افرادی ناشناس که از حضور بیگانگان در آن حوالی اطلاع دارند در جستجوی آنان هستند. بیگانگان با دیدن آنها بلافاصله به سمت سفینه بازمیگردند تا زمین را ترک کنند اما یک نفر از آنها از سوار شدن بر سفینه بازمیماند و تنها بر روی زمین رها میشود. در طول روزهای بعد همان افراد ناشناس که از باقی ماندن وی بر روی زمین نیز مطلع هستند به دنبال او میگردند، اما یک پسر نوجوان محلی ۱۱ ساله موجود بیگانه را پیدا کرده و او را به خانه خود میبرد و آرام آرام خودش و خانوادهاش با موجود بیگانه دوست میشوند. اما افراد ناشناس که همچنان به دنبال بیگانه میگردند قدم به قدم در حال نزدیک شدن به آنها هستند…
در ویدئوی زیر بازیگران اصلی این فیلم را بعد از گذشت ۴۰ سال ببینید.
اکران یک فیلم و ادعای عجیب رئیس ناسا درباره موجودات فضایی کد خبر 682975 برچسبها استيون اسپيلبرگ سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان فیلم خارجی بازیگران سینما و تلویزیون جهان فیلم و سریال خارجیمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: استيون اسپيلبرگ سینمای جهان کارگردانان سینمای جهان فیلم خارجی فیلم و سریال خارجی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
رسانههای بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
به گزارش همشهری آنلاین؛ جوامع امروزی در جهان مملو از اخبار و گزارشات مختلف خبری هستند. در عرصه بمباران رسانهای کافی است که وارد شبکات اجتماعی یا سایتهای خبری شوید تا با انبوهی از اخبار و نقل قولهای رسانهای برخورد کنید. اما در این بین نکتهای حائز اهمیت است که برای بررسی آن با محمد لسانی، کارشناس و پژوهشگر حوزه رسانه گفتوگویی داشتیم. محور بحث این بود که چرا و چگونه در ایران ما اخبار خوب و مثبت به اندازه اخبار منفی و ناگوار دیده نمیشوند؟ چه دستهایی مانع میشوند مردم ایران اخبار مثبت و امیدوار کننده کشور را دنبال نمایند. در ادامه حاصل این گپ و گفت را خواهید خواند.
خبر خوب، خبر بد است!لسانی در ابتدا گفت: در موضوع ژورنالیسم و روزنامهنگاری دو موضوع است که با مسأله مورد نظر ما پیوند و ارتباط دارد. اولین مورد را شاید بتوان در این ضربالمثل جستوجو کرد: خبر خوب، خبر بد است! مصرف رسانهای و روی آوری به اخبار چه از سوی فعالان خبری و چه از سوی مردمِ مخاطب زمانی صورت میگیرد که یک اتفاق ناگوار مثل سقوط پلاسکو و غرق شدن کشتی سانچی در مطبوعات و خبرگزاریها مخابره میشود.
وی افزود: مضاف بر آنچه که گفته، ما در روزنامهنگاری موضوعی با عنوان «ارزشخبری» داریم که یکی از این ارزشها «درگیری» است. به عبارتی خبری که از یک درگیری یا زدوخورد حکایت کند نظیر انتقادی تند و سخت از یک نماینده مجلس یا یک درگیری فیزیکی، بیشتر مورد توجه رسانهها و مردم قرار میگیرد. البته گفتنی است همین خبر که دارای ارزش درگیری است در چنین فضایی خبری بد محسوب میشود که مصرف رسانهای بالایی هم از سوی مردم دارد. در کل باید اشاره کرد اخباری نظیر تأسیس یک نیروگاه برق یا ساخت یک سد شاید آنچنان هیجانی را برای مردم به ارمغان نیاورد.
چرا ما اخبار خوب کشور را نمیبینیم؟او ادامه داد: علت را هم در این میتوان دانست که عمل ساخت و حرکت روبهجلو میمتری و با سرعت کم است، اما از آنسو تخریب و سقوط ناگهانی، سریع و پرشتاب است؛ از این رو خبر بد در چنین مقیاسی بُرد بیشتری نسبت به خبر خوب دارد، یعنی عمق نفوذ و گستره بیشتری دارد. به طور مثال پیدا شدن یک گور دستهجمعی از فلسطینیان در غزه بیشتر مورد استقبال مردمی در رسانهها قرار میگیرد تا خبر ازدواج دو شخص در وضعیت حال حاضر غزه.
لسانی گفت: بخشی از علت به فرهنگ عمومی جامعه برمیگردد، ما باید سعی کنیم خبر خوب را سر دست بگیریم؛ همانطور که یک شی گرانبها را در زرورق میپیچانیم و با احتیاط از آن محافظت میکنیم. لذا باید در نظر بگیریم که در جهانی زیست میکنیم که اخبار منفی افسردگی و ناراحتی بیشتری ایجاد میکند و اخبار مثبت هم کم هستند. از این رو وظیفه ما هم خلق خبر خوب و هم نشر آن است. به طور مثال باید به رفتار خودمان نگاه کنیم که در طول روز مطالبی که برای یکدیگر به اشتراک میگذاریم تا چه اندازه مثبت و انرژیبخش هستند یا تا چه اندازه ناراحتکننده و ناگوار؛ موضوع مهم همین است که تغییر را باید از خودمان آغاز کنیم.
رسانههای بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند؟این کارشناس رسانه درباره نقش رسانههای بیگانه در القای اخبار منفی افزود: نوآم چامسکی در کتاب «فیلترهای خبری» از چند فیلتری صحبت میکنند که منجر به نشر اخبار یا عدم نشر آنها میشود. یکی از این فیلترها «فیلتر مالکیت» است. به طور مثال شبکه های ماهوارهای بیگانه و فارسی زبان برای اینکه بتوانند در لیست ماهوارههای جهانی قرار گیرند باید چیزی درحدود چند صد هزار دلار هزینه فقط برای اجاره کنند، این درحالیست برخی از این شبکات در چند ماهواه حاضر بوده و این یعنی تنها هزینه اجاره سالانه آنان ارقام چند میلیون دلاری است.
او تصریح کرد: در کنار این هزینه باید خرج و مخارج مربوط به مجریان شبکه؛ هنرمندان؛ دکور و... را هم افزود. لذا تزریقکنندگان مالی برنامه و کسانی که بحث مالی آن را فراهم میکنند مطالبات و انتظاراتی از این شبکه دارند. آنان میخواهند مردم نسبت به موضوعاتی علاقهمند شوند. برای همین باید گفت رسانه امروزه با تولید حس بر احساسات مخاطبات تسلط دارد. خوشآمد و بدآمد نسبت به موضوعی؛ رغبت و عدم رغبت نسبت به آرمانی و... از جمل اقداماتی است که از سوی رسانهها صورت میگیرد.
وی افزود: مضافا که رسانه تولید کنش هم میکند؛ به طور مثال میگوید اگر نسبت به فلان قضیه اعتراضی دارید و آن ناپسند میدانید به کف خیابانها بیایید. این همان کنترل اجتماعی از سوی رسانه است، یا اینکه بگوید به چه کسی رأی بدهید یا ندهید. امروزه رسانه به عنوان یک ساختار مؤثر در تولید حس و کنش درحال عمل کردن است.
کد خبر 848114 برچسبها رسانه خارجی رسانه - سواد رسانهای رسانه ایرانی